Čisti filteri produžavaju vek vašem automobilu. Kako su filteri za ulje, gorivo i vazduh potrošni materijali, treba ih češće menjati kako ne bi oštetili vitalne delove motora četvorotočkaša. Zbog zaprljanih filtera vozilo često ne može da startuje, ili se samo zaustavi usred vožnje.
Filter za vazduh i te kako može da utiče na veću potrošnju goriva. Dok filter za ulje, ukoliko je zaprljan i ne menja se na vreme, utiče na brže starenje motora. Filter za vazduh može veoma ozbiljno da utiče na potrošnju goriva, zato ga treba menjati po tablici proizvođača vozila.
Kad je proizvođač vozila propisao da ga treba menjati, tada i treba.
ČISTI FILTERI ZA VAZDUH, ULJE I GORIVO
Međutim, za svaki slučaj, filtere za vazduh, gorivo i ulje, treba menjati na svakih 10.000 pređenih kilometara. Nakon ove pređene kilometraže posebno treba menjati bar filter za vazduh, jer su naši putevi puni prljavštine i prašine, pa se oni veoma brzo zaprljaju.
Zaprljan filter ulja drastično utiče na prerano starenje motora. Ovaj filter pogotovo treba promeniti kada se prelazi sa sintetičkog na mineralno ulje i obrnuto.
Menjanje filtera za ulje treba prepustiti za to stručnim licima, jer će ga oni odložiti tako da se ne ugrozi ekološka sredina. Naime, vozači koji to sami rade, često ih ne bacaju na mestima predviđenim za reciklažu, pa ovi filteri završavaju po dvorištima i rekama. Zna se da jedan litar ulja zagadi oko milion litara vode u rekama.
Kako filteri za gorivo služe da uklone nečistoću iz goriva i olakšaju pravilan i nesmetan rad motora i doprinose uštedi potrošnje goriva, neophodno je menjati ih na vreme. Motor automobila, takođe, zbog neredovnog menjanja ovog filtera, može da “zakaže”. Treba kupovati i ugrađivati originalne filtere za goriva prilikom njihove zamene u servisu treba proveriti i stanje cevi kroz koje teče gorivo.
Na vreme, dakle, pre velikih vrućina, kada će se u vozilima svakodnevno koristiti i klima-uređaji, treba i njih proveriti i očistiti od bakterija koje su se od prošle sezone nakupile u ovim uređajima. Nije na odmet očistiti i filter na sistemu za grejanje i hlađenje kabine vozila, za koje mnogi pogrešno misle da je isto što i filter klime. Kroz filter kabine ulazi vazduh u kabinu, dok klima uopšte nema filter. I održavanje je veoma važno, vozači to ne trebada rade na svoju ‘ruku’, već to treba uraditi u servisu. U servisu treba proveriti freon, očistiti klimu od bakterija, i to nikako ne može vozač sam da uradi. Ovom prilikom treba zameniti i ulje u kompresoru.