You are currently viewing Pre kupovine obavezna dijagnostika vozila

Pre kupovine obavezna dijagnostika vozila

Pre kupovine obavezna dijagnostika vozila. Automobil je „upeglan“ – lepo izgleda spolja i iznutra, na prvi pogled sve radi, a vlasnik tvrdi da je u savršenom stanju i da je malo prešao. Sve je to lepo, ali se uvek postavlja pitanje kako proveriti da se iza lepe spoljašnjosti ne krije jadac, a odgovor je – kompjuterska dijagnostika vozila.

Prošla su vremena kada se polovnjak proveravao slušanjem rada motora i dodavanjem gasa. Danas je osnovna i, slobodno možemo reći, najbitnija alatka pri proveri vozila kompjuterski uredjaj za dijagnostiku. Uz dobro obučenog majstora, ovakva dijagnostika kupcu može da otkrije gotovo sve – počevši od problema u radu motora, perko neispravnih kablova, uzemljenja, elektronskih uredjaja, klime, audio-sistema i tako dalje. Istovremeno, uz ispitivanje izduvnih gasova i pregled mehanike dobija se kompletna slika o stanju automobila i tek tada možemo biti sigurni da li je izabrani automobil dobra kupovina.

Greška u elektronici najčešće za posledicu ima povećanu potrošnju.

Nekada je na automobilima sva elektronika bila u svećicama i sistemu paljenja, dok je danas kod modernih vozila, počeviši od onih najjeftinijih, pa sve do najskupljih sve u gomili senzora i elektrovodova koji ih praktično prožimaju. Kada automobil radi ispravno, svi senzori redovno šalju informacije centralnoj jedinici da je sve u redu. Medjutim, ako dodje do kvara na nekom sklopu ili senzoru, do centralne jedinice počinju da dolaze pogrešne informacije. Posledice mogu biti brojne, a najčešća je povećana potrošnja goriva koja u ekstremnim slučajevima može višestruko da se uveća. Tada na scenu stupa dijagnostika – provera na kompjuteru.

PROCES DIJAGNOSTIKE VOZILA

Sam proces dijagnostike vozila ne traje dugo, a vlasniku i serviseru može dati ključne podatke u vezi ispravnosti motora i svih njegovih komponenti, senzora, sistema ubrizgavanja i tako dalje. Proces se sastoji od povezivanja dijagnostičkog uredjaja na automobil pomoću posebne utičnice, biranja tipa i odela vozila na samom uredjaju i očitavanju kvarova. Iako postoje uredjaji za dijagnostiku koji su namenjeni samo jednoj odredjenoj marki automobila, najčešći su univerzalni i mogu da rade sa bilo kojom markom kakvi su, na primer, oni firme Boš. Neko osnovno pravilo je da se svaka dijagnostika radi dvapt. Nakon prvog pregleda sve greške se obrišu i, ukoliko se nakon toga u drugom krugu ponovo pojave, možemo biti sigurni da kvar zaista postoji. U protivnom, može se dogoditi da u servisu zamene deo koje je zapravo bio ispravan. Na kraju, finalna provera svakako je test-vožnja sa priključenim uredjajem za dijagnostiku. Tada se parametri koje uredjaj očitava menjaju u ealnom vremenu i poerater može da prati šta se dešava u automobilu i to je najbolji način da se proveri da li je kvar otklonjen ili još uvek postoji.

Svi savremeni automobili zahtevaju proveru na dijagnostici.

Za kraj dajemo i jedan savet – kako pristupiti problemu provere neregistrovanih automobila. Kod nas se polovni automobili najčešće kupuju na placevima, a problem je što tu vozila u ogromnoj većini slučajeva nisu registrovana pa se, samim tim, ne mogu ni voziti. Ukoliko nadjete automobil koji vam odgovara, predlog je da se sa prodavcem dogovorite da ga šleperom prebaci do servisa kojem verujete. Predložite da, ukoliko u servisu dijagnostika ne pronadje kvarove, vi snosite troškove prevoza vozila, medjutim, ako dijagnostika pokaže da je vozilo neispravno i vi odustanete od kupovine, prodavac treba da plati trošak tansporta. Ukoliko vas prodavac odbije, a pre toga je pričao kako je vozilo potpuno ispravno, to je dobar zank da automobil nije ispravan.

PROMENA JEZIKA

Jedan od banalnih, ali veoma korisnih primera gde sve dijagnostika može pomoći je i ovaj. Polovni automobili iz inostranstva sve poruke na instrument tabli daju na jezicima zemlje iz koje su uveženi. Vlasnici posle nekog vremena naviknu as tim da žive ne znajući da se pomoću dijagnostike za svega par sekundi jezik može promeniti.

ISPRAVAN AKUMULATOR

Jedan od saveta kako preduprediti probleme sa elektronikom svakako je i pravovremena zamena akumulatora. Neispravan akumulator proizvodi nedovoljnu količinu struje što može uzrokovati nepravilan rad elektronskih uredjaja. Zato treba ozbiljno shvatiti savet proizvodjača, poštovati rok upotrebe koji je naveden na ovom uredjaju i zameniti ga pre nego što istekne.