Centriranje trapa se sastoji od podešavanja uglova točkova tako da su oni normalni na podlozi (horizontali) i medjusobno paralelni. Svrha ovog podešavanja je povećanje trajnosti gume i bolje držanje pravca automobila na ravnom putu. Geometrija vozila medjutim nekada može biti narušena, što prouzrokuje i nepravilan rad koji se odražava na gume.
Naime, neujednačeno trošenje prednjih i zadnjih guma, kao i zanošenje vozila u jednu stranu u toku vožnje, mogu ukazati na nepravilno centriranje trapa. Nekad je potrebno centriranje “prednjeg trapa” a nekada sva četiri točka. To zavisi od konkretne situacije i od tipa automobila.
Centriran trap je jedan od najbitnijih elemenata za vašu bezbednost u saobraćaju, i iz tog razloga je izuzetno važno podesiti uglove točkova. Time se obezbedjuje bolje održavanje pravca automobila tokom vožnje, kao i racionalnija potrošnja goriva.
Preporučljivo je da se centriranje trapa izvrši jednom godišnje ili ukoliko se primeti nepravilan rad vašeg automobila tokom vožnje. Potrebno je i izvršiti pregled trapa i otkloniti eventualne kvarove pre centriranja. Centriranje trapa vršimo najsavremenijim mašinama i alatima.
Kontrolu trapa neophodno je uraditi na svakih 15 000 pređenih kilometara. Centriranje trapa je preporučljivo uraditi i nakon zamene opruga, amortizera, ramena, letve volana, spona i ostalih radova na trapu.
CENTRIRANJE TRAPA U SKLADU SA SPECIFIKACIJOM
Važno je napomenuti da se reglaža trapa mora vršiti u skladu sa proizvodjačkom specifikacijom vozila.